Arnau Mas guanya el premi Vicenç Fisas i Comella de la Fundació La Farga

El projecte, premiat amb 2.000€, planteja el disseny i construcció d’un segway.

L’estudiant Mathilde Lévêque ha rebut una menció especial pel seu treball al voltant de la distròfia muscular de Duchenne.

Les Masies de Voltregà, 25 de novembre de 2019. La Fundació La Farga ha fet entrega avui del premi Vicenç Fisas i Comella valorat en 2.000€ a Arnau Mas, de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). L’estudiant d’enginyeria mecatrònica de la Facultat de Ciències i Tecnologia ha estat guardonat en la 6a edició dels premis pel seu treball de final de grau “Disseny i construcció d’un segway”.

L’acte ha comptat amb la presència d’Oriol Guixà, president de la Fundació La Farga, Anna Sabata, secretària general de la UVic-UCC, i Sergi Grau, degà de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la Universitat.

Al premi hi poden optar tots els estudiants que han obtingut un excel·lent en el seu treball de final de Grau, sigui quina sigui la disciplina que estudiïn. Un dels requisits per guanyar-lo és que el treball reflecteixi els tres valors que promou la Fundació La Farga: coneixement aplicat al desenvolupament social, creativitat com a base per a la innovació i el progrés i consciència per la cura i la sostenibilitat de l’entorn.

Enguany, el patronat de La Fundació i membres del jurat han fet entrega d’una menció especial al treball de l’estudiant de fisioteràpia Mathilde Lévêque, que planteja l’efectivitat d’un sistema de realitat virtual en pacients joves que pateixen distròfia muscular de Duchenne. Aquesta malaltia genètica i hereditària es caracteritza per una degeneració progressiva i debilitat de la totalitat dels músculs del cos.

Oriol Guixà, president de La Fundació La Farga, ha destacat la qualitat dels treballs presentats i ha encoratjat als premiats a compartir el seu coneixement, ja que com diu Guixà, ”l’únic que realment es pot donar a algú és la formació, que és quelcom que queda dins la persona per sempre.”

El projecte guardonat planteja el disseny i construcció d’un segway, una tasca que segons Mas requereix d’una “disparitat de coneixements tant en l’àmbit mecànic, elèctric i electrònic, com en programació i inclús en matemàtiques”. L’estudiant de mecatrònica afirma que aquest treball que ha suposat un repte personal li ha servit per consolidar tots els coneixements adquirits al llarg del grau i guanyar-ne un munt de nous i aprendre que la feina ben feta sempre té recompensa. De la seva banda, Mathilde Lévêque assegura que el projecte vol donar resposta a un problema de salut que afecta a bona part de la població i confia poder-lo portar a terme durant la seva carrera professional.

Durant l’acte de lliurament, la secretària general de la UVic-UCC, Anna Sabata, ha explicat que aquest premi honora la Fundació La Farga pel seu compromís amb la responsabilitat social, a la Universitat per donar oportunitats a tots els estudiants i als mateixos alumnes, ja que reconeix el seu esforç.

Avís Legal |  +34 938 504 100 | Colonia Lacambra, s/n  08508 Les Masies de Voltregà (Barcelona) Espanya | © 2022 La Farga.